poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Taboulé



Składniki:
- 1 szklanka kuskusu
- 2/3 szklanki wody
- 3 pomidory
- oliwki drobno posiekane
- 1 cebula
- 1 ogórek
- świeża pietruszka
- sok z 1/2 cytryny
- 3 łyżki oliwy z oliwek
-kurkuma
-curry
-kumin
- sól
- pieprz


Przygotowanie:
Wsypać kuskus do miski i zalać wrzącą wodą. Pomieszać i poczekać aż kuskus wchłonie całą wodę. Pokroić warzywa w drobną kostkę, posiekać pietruszkę i miętę i pomieszać z kuskusem. Dodać sok z cytryny oraz oliwę. Przyprawić solą i pieprzem, kurkumą, curry i kuminem, wymieszać.
Na koniec wstawiamy do lodówki na 2/3 godziny dekorujemy pestkami granatu et voilà!





2 komentarze:

  1. domi!!! zapoznalam sie z libanczykiem i on twierdzi ze to nie jest taboule tylko cos innego, jakies inne danie libanskie... mowil mi co jest w oryginalnej wersji ale zapomnialam musze go zapytac jeszcze raz to tu napisze................. co ty na to kurde, myslisz ze sobie zarty stroil? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. jak to? tzn w klasycznej wersji taboule nie ma granatu. Ja dodalam go bo spodobalo mi sie to polaczenie w innej salatce marokanskiej z kasza bulgur ale w sumie podobna do taboule. poza granatem i moze oliwkami wydaje mi sie ze skladniki sa jak na taboule, przyajmniej we Francji tak jedza. no chyba ze sie nie znam rzeczywiscie bo nie jestem z Libanu przeciez. a jesli chodzi o nomenklature to oryginalnie taboule pisze sie tabbouleh. daj znac co on na to ;)

    OdpowiedzUsuń