poniedziałek, 28 maja 2012

Penne z wędzonym łososiem



Przepis na makaron z wędzonym łososiem znalazłam w internecie, lecz trochę go zmodyfikowałam. Zamiast bazylii dodałam rukolę i użyłam łososia wędzonego na gorąco, którego ostatnio można kupić nawet w takich sklepach jak "Lidl" czy "Biedronka". Moim zdaniem, jest on o wiele lepszy niż standardowy, wędzony na zimno. W przepisie, który zalazłam brakowało mi cytryny, która wiadomo zawsze świetnie podkreśla smak ryby. Naprawdę polecam. 


Składniki (2 porcje):
-150g makaronu penne
-150g łososia wędzonego na gorąco
-1 cebula
-2 ząbki czosnku
-kilka kaparów
-orzechy włoskie ok 50g
-4 łyżki śmietany kremówki
-pół szklanki białego wina
-2 łyżki oliwy z oliwek
-sól i pieprz świeżo mielony
-rukola ok 100g
-sok z połowy cytryny

Przygotowanie:
Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oliwy, wrzucamy pokrojoną cebulę, czosnek, orzechy i chwilę podgrzewamy, aż składniki staną się szkliste, ale niezbyt zrumienione. Na sam koniec dolewam śmietankę i wino. Wkładamy pokrojonego na kawałki łososia wędzonego i delikatnie mieszając, chwilkę go podgrzewamy, dodajemy kapary .Doprawiamy solą i świeżo zmielonym pieprzem. Mieszamy z ugotowanym w osolonej wodzie makaronem i rukolą. Na koniec skrapiamy sokiem z cytryny i gotowe!

2 komentarze:

  1. pyszne jest, zrobilam je wczoraj! tylko ze nie mialam rukoli tylko szpinak no i dodalam papryczki chilli bo moim zdaniem bardzo pasuja do kombinacji losos-smietanka-orzechy. ale w ogole do wszystkiego je dodaje jak jamie wiec :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no bylo pyszka.ciekawe jak z chilli smakowalo, musze sprobowac kiedys. na codzien nie jem makaronu ale ten byl spoczko. i losos wedzony na goraco z biedronki <3

    OdpowiedzUsuń